IMPORTANT !!!
Recomandări de utilizare a adreselor de email în vederea transmiterii unor acte de procedură - descarcă documentul
Chestionar referitor la percepția activității în cadrul Curții de Apel Ploiești
Chestionar - Completează documentul
Prin Hotărârea Secției pentru judecători din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii nr. 2646/16.11.2023 a fost adoptat Chestionarul elaborat în cadrul Grupului de lucru privind Strategia de dezvoltare a
sistemului judiciar 2022-2025, propus ca modalitate de evaluare a gradului de satisfacţie al părţilor interesate în vederea atingerii indicatorului din Strategia de dezvoltare a sistemului judiciar 2022-2025.
Pentru completarea chestionarului, nu sunt necesare nici crearea unui cont de acces și nici introducerea unor date cu caracter personal.
Răspunsurile date la întrebările din chestionar sunt necesare în vederea evaluării de către Consiliul Superior al Magistraturii, în scop statistic, a percepţiei publice privind activitatea în cadrul
instanţelor judecătoreşti, precum și alte elemente care intră în conţinutul noţiunii de acces liber la justiţie în sens larg.
Portalul pentru depunerea cererilor, înscrisurilor și plata taxelor de timbru la nivel național
Consiliul Superior al Magistraturii anunță lansarea portalului național ce permite depunerea cererilor, înscrisurilor și plata taxelor de timbru și îndeamnă cetățenii și profesioniștii din cadrul sistemului judiciar la
folosirea acestuia.
Dezvoltat, într-o primă fază, de Curtea de Apel Galați, portalul este disponibil la nivel național, gratuit, putând fi accesat la adresa de internet registratura.rejust.ro.
Site-ul permite interacțiunea electronică a justițiabililor și profesioniștilor dreptului cu instanțele de judecată, oferindu-le acestora posibilitatea de a accesa cu ușurință următoarele servicii:
- depunerea unei cereri de chemare în judecată;
- declararea unei căi de atac într-un dosar;
- depunerea înscrisurilor într-un dosar deja existent;
- plata taxei judiciare de timbru într-un dosar utilizând cardul bancar;
- eliberarea certificatelor de grefă;
- eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătorești.
Posibilitatea de a plăti taxa de timbru utilizând cardul bancar simplifică în mod semnificativ interacțiunea cu instanța de judecată, această modalitate de plată fiind implementată în parteneriat cu Autoritatea pentru
Digitalizarea României, Asociația de Plăți Electronice din România și Ghișeul.ro.
Noua interfață implementată la nivelul întregului sistem judiciar este benefică atât cetățenilor, ca destinatari ai serviciului public, cât și personalului specializat din instanțe. Astfel, utilizând formulare electronice din
portal, informațiile sunt transmise către grefierii registratori în mod structurat, facilitându-se înregistrarea cu celeritate a cererilor și înscrisurilor în sistemele informatice proprii. În măsura în care justițiabilii
optează pentru utilizarea acestui portal, Consiliul recomandă să nu fie folosite, concomitent, și celelalte instrumente de sesizare a instanței, pentru a nu încărca în mod nejustificat activitatea instanțelor.
Consiliul continuă să se implice în crearea și dezvoltarea de instrumente digitale, astfel de măsuri putând constitui un sprijin pentru instanțele judecătorești, în contextul deficitului de resurse umane ce există în prezent.
Totodată, astfel de instrumente facilitează accesul cetățenilor la justiție prin creșterea gradului de informare, conștientizarea drepturilor acestora și dezvoltarea culturii juridice. În același timp, va continua să pună în
aplicare cele mai bune soluții tehnice care să răspundă necesităților specifice în desfășurarea activității de către judecători, procurori și toți ceilalți profesioniști din cadrul sistemului judiciar, parteneri în înfăptuirea
actului de justiție.
Protocol de colaborare privind asigurarea accesului la Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Roman
Protoclolul de colaborare - Vizualizează documentul
Informaţii de interes public
Informații referitoare la forma de protest a personalului auxiliar de specialitate din cadrul Curții de Apel Ploiești
Informații referitoare la forma de protest a personalului din cadrul Curții de Apel Ploiești
Reguli privind conduita în instanţele judecătoreşti
În scopul facilitării unei bune comunicări între instanţă şi justiţiabil, apreciem că se impun următoarele
Reguli privind conduita în instanţele judecătoreşti.
Norme generale de conduită ce trebuie să fie respectate de orice persoană în cadrul înstanţelor judecătoreşti sunt reglementate prin dispoziţiile
art.121-124 din Codul de procedură civilă şi ale art.298-299 din Codul de procedură penală.
Astfel, în cadrul instanţelor judecătoreşti, orice persoană este obligată:
- să păstreze ordinea şi disciplina şi să se abţină de la orice manifestare care ar putea perturba activitatea instanţei;
- să aibă o ţinută decentă şi o compartare cuviincioasă;
- să nu aibă asupra sa arme sau alte obiecte ce pot fi folosite ca arme;
Pe lângă aceste reguli generale, este necesară şi respectarea unor regului specifice diverselor servicii din cadrul instanţei, cum ar fi:
- La registratura instanţei
La acest serviciu se depun cererile de chemare în judecată, precum şi orice alte cereri sau acte în legătură cu dosarele existente pe rolul instanţei.
Persoana care se adresează acestui serviciu trebuie:
- să respecte programul de lucru afişat;
- să aibă o atitudine respectuoasă faţă de personalul angajat la acest serviciu;
- În sala de judecată
Este necesar ca persoanele interesate să consulte lista de şedinţă afişată la intrarea în sală pentru a afla numărul de ordine al cauzei în care
sunt implicate, pentru o mai bună desfăşurare a şedinţei de judecată.
Conduita persoanelor în sala de judecată presupune:
- să se ridice în picioare în momentul intrării şi ieşirii completului de judecată;
- să aibă asupra lor buletinul/cartea de identitate;
- să păstreze liniştea în sală;
- să respecte dispoziţiile preşedintelui completului de a părăsi sala în condiţiile în care nu mai sunt locuri disponibile sau în perioadele
de suspendare a şedinţei;
- să răspundă politicos la întrebările adresate de instanţă;
- să nu fotografieze sau să înregistreze şedinţele de judecată decât cu acordul prealabil al preşedintelui completului de judecată şi
în limitele impuse de acesta;
- să închidă telefoanele mobile la intrare în sală;
- să nu consume mâncare şi băuturi în timpul şedinţelor de judecată;
- să nu citească presa în sala de şedinţă;
- să respecte ordinea de strigare a cauzei dispusă de preşedintele completului de judecată;
- să se adreseze părţii adverse doar prin intermediul instanţei, evitând discuţiile conflictuale cu aceasta;
- să se ridice în picioare şi să utilizeze sintagma "domnule sau doamna preşedinte" în momentul în care se adresează instanţei;
Nerespectarea disciplineişi a regulilor expuse poate atrage îndepărtarea persoanei din sală sau aplicarea amenzii prevăzută de dispoziţiile
art.198 lit.h Cod de procedură penală şi art.1082 Cod procedură civilă.
- La arhivă
Consultarea dosarelor şi a registrelor instanţei se efectuează în cadrul acestui serviciu, conform programului de lucru afişat, pe baza unei cereri
aprobate de şeful compartimentului arhivă, fiind necesară prezentarea unui act de identitate.
Nu este permisă părăsirea arhivei cu dosarul sau sustragerea de acte din dosare (aceasta constituind infracţiune conform art.242 Cod penal).
Fotocopierea actelor din dosar este permisă doar cu încuviinţarea preşedintelui instanţei sau a judecătorului desemnat de acesta şi în prezenţa
unui angajat al arhivei.
Situația delegărilor dispuse de Președintele Curții de Apel Ploiești
Bugetul de stat - Curtea de Apel Ploiești
Raportul de activitate al Curţii de Apel Ploieşti
Hotărâri ale Colegiului de Conducere
Prelucrarea datelor cu caracter personal prin utilizarea mijloacelor de supraveghere video